5 σοκαριστικά μυστικά για αγαπημένους σου συγγραφείς που δεν γνώριζες

treasure chest, chain, castle-3005312.jpg

Η λογοτεχνία είναι γεμάτη από συναρπαστικές ιστορίες που μας ταξιδεύουν σε άλλους κόσμους. Όμως, πίσω από τα αριστουργήματα που αγαπάμε κρύβονται συχνά ιστορίες των ίδιων των συγγραφέων, που είναι εξίσου εκπληκτικές! Από κρυφές πτυχές της προσωπικής τους ζωής έως τα σκοτεινά κίνητρα πίσω από τα έργα τους, ακολουθούν πέντε σοκαριστικά μυστικά που δεν γνώριζες για μερικούς από τους πιο διάσημους λογοτέχνες.

 1. Ο Φιόντορ Ντοστογιέφσκι έγραψε το «Έγκλημα και Τιμωρία» για να ξεφύγει από τα χρέη του

Ο Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, ο μεγάλος Ρώσος συγγραφέας, είναι διάσημος για τη βαθιά ψυχολογική ανάλυση των χαρακτήρων του. Όμως, αυτό που ίσως δεν γνωρίζεις είναι ότι ο Ντοστογιέφσκι έγραψε το κλασικό του έργο «Έγκλημα και Τιμωρία» κάτω από απίστευτη πίεση — όχι μόνο από εκδότες, αλλά και από τους δανειστές του. Ο συγγραφέας ήταν εθισμένος στον τζόγο και, για να καλύψει τα χρέη του, έπρεπε να παραδώσει το μυθιστόρημα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτή η οικονομική ανάγκη, παρά την καταπίεση που του προκάλεσε, δημιούργησε ένα από τα πιο σημαντικά έργα στην ιστορία της λογοτεχνίας.

2. Ο Τζορτζ Όργουελ βασίστηκε σε αληθινά γεγονότα για να γράψει το «1984»

Το «1984» του Τζορτζ Όργουελ είναι μια από τις πιο γνωστές δυστοπικές ιστορίες όλων των εποχών, αλλά πίσω από αυτήν την τρομακτική φαντασία υπάρχει μια πραγματικότητα που μπορεί να σε σοκάρει. Ο Όργουελ άντλησε έμπνευση από τον τρόπο που ζούσε κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν η λογοκρισία και η παρακολούθηση των πολιτών ήταν εκτεταμένη. Επιπλέον, οι εμπειρίες του από το σταλινικό καθεστώς στην ΕΣΣΔ και το γεγονός ότι βρισκόταν υπό συνεχή παρακολούθηση λόγω των πολιτικών του απόψεων, τον ώθησαν να γράψει αυτήν την ανατριχιαστική προφητεία για τον ολοκληρωτισμό. Ο Όργουελ δεν έγραφε απλώς ένα φανταστικό μέλλον — προειδοποιούσε για τον πραγματικό κίνδυνο που έβλεπε να αναπτύσσεται γύρω του.

3. Η Μέρι Σέλλεϋ έγραψε το «Φρανκενστάιν» μετά από έναν εφιάλτη

Το εμβληματικό έργο της Μέρι Σέλλεϋ, «Φρανκενστάιν», που θεωρείται ένα από τα πρώτα επιστημονικά φανταστικά μυθιστορήματα, γεννήθηκε από έναν εφιάλτη. Η Σέλλεϋ ήταν μόλις 18 ετών όταν συμμετείχε σε μια καλοκαιρινή συντροφιά λογοτεχνών στη βίλα του Λόρδου Βύρωνα, στη λίμνη της Γενεύης. Κατά τη διάρκεια εκείνης της συνάντησης, η παρέα αποφάσισε να γράψει ιστορίες τρόμου. Η Σέλλεϋ είχε έναν τρομακτικό εφιάλτη για έναν επιστήμονα που δημιουργεί ζωή, και από αυτόν τον εφιάλτη γεννήθηκε η ιδέα για το μυθιστόρημα. Ο εφιάλτης της έγινε μια από τις πιο γνωστές ιστορίες τρόμου όλων των εποχών, αποδεικνύοντας ότι ακόμα και οι πιο σκοτεινές φαντασιώσεις μπορούν να μετατραπούν σε αριστουργήματα.

 4. Ο Φραντς Κάφκα δεν ήθελε ποτέ να δημοσιευτούν τα έργα του

Ο Φραντς Κάφκα, συγγραφέας του «Η Δίκη» και «Το Κάστρο», αποτελεί μια από τις πιο επιδραστικές λογοτεχνικές μορφές του 20ού αιώνα, ωστόσο δεν επιθυμούσε να γίνουν γνωστά τα έργα του. Πριν πεθάνει, ο Κάφκα έδωσε ρητή εντολή στον φίλο του Μαξ Μπροντ να καταστρέψει όλα τα αδημοσίευτα χειρόγραφά του. Ευτυχώς για την ιστορία της λογοτεχνίας, ο Μπροντ αγνόησε την επιθυμία του φίλου του και δημοσίευσε πολλά από τα έργα του, τα οποία τελικά έκαναν τον Κάφκα έναν από τους πιο σημαντικούς συγγραφείς του 20ού αιώνα. Χωρίς τον Μπροντ, δεν θα είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το εκπληκτικό σύμπαν του Κάφκα, γεμάτο από αγωνία, αποξένωση και υπαρξιακή πάλη.

5. Ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ έγραψε το «Ο Γέρος και η Θάλασσα» όταν είχε χάσει την εμπιστοσύνη στον εαυτό του

Ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ θεωρείται ένας από τους κορυφαίους συγγραφείς του 20ού αιώνα, αλλά κατά τη διάρκεια της συγγραφής του «Ο Γέρος και η Θάλασσα» πέρασε από μια φάση αμφιβολίας για την ικανότητά του. Μετά από μια σειρά απογοητευτικών κριτικών για τα προηγούμενα έργα του, ο Χέμινγουεϊ ένιωθε ότι είχε «τελειώσει» ως συγγραφέας. Παρά τις αμφιβολίες του, αποφάσισε να γράψει αυτήν τη λιτή αλλά γεμάτη νόημα ιστορία ενός γέρου ψαρά που προσπαθεί να αποδείξει την αξία του. Το έργο όχι μόνο τον επανέφερε στο προσκήνιο της λογοτεχνίας, αλλά του χάρισε και το βραβείο Πούλιτζερ και αργότερα το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Το «Ο Γέρος και η Θάλασσα» αποδείχτηκε ότι ήταν το έργο-επιστέγασμα μιας θρυλικής καριέρας.

Η λογοτεχνία κρύβει πίσω της πολύ περισσότερα από απλές ιστορίες — οι συγγραφείς που δημιούργησαν αυτά τα έργα ζούσαν συχνά απρόβλεπτες και συγκλονιστικές ζωές. Από την οικονομική πίεση που οδήγησε τον Ντοστογιέφσκι στη συγγραφή, μέχρι τα προσωπικά διλήμματα του Χέμινγουεϊ, οι ιστορίες πίσω από τα αγαπημένα μας βιβλία αποδεικνύουν ότι οι συγγραφείς είναι εξίσου ανθρώπινοι και πολύπλοκοι με τους χαρακτήρες που δημιουργούν.